× بستن تبلیغات
اکتبر
20
2018

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

پیشرفت تحصیلی[1]

اگر موفقیت تحصیلی را معادل با پیشرفت تحصیلی مد نظر باشد به معنی موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص و یا موفقیت در امر یادگیری مطالب درسی می­ باشد و مخالف آن افت تحصیلی است که از معضلات و مشکلات نظام می­باشد. اتیکسون[2] و همکاران (1998)، پیشرفت تحصیلی را توانایی آموخته شده یا اکتسابی فرد در موضوعات آموزشگاهی می­دانند که به وسیله آزمون­های استاندارد شده اندازه­ گیری می­ شود (به نقل از سیف، 1380).

عوامل موثر در پیشرفت

به طور کلی مهمترین عوامل موثر بر پیشرفت به شرح ذیل است:

الف) هوش :

یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل موفقیت، مخصوصاً در فراگیری دانش ها و فنون مختلف است، چنانکه اگر فرد از نظر هوش عقب مانده باشد تحصیل وی در روند عادی وجاری نظام آموزشی میسر نخواهد بود و باید به روش دیگری مثلاً آموزش استثنایی، از تحصیل بهره مند گردد.

ب) علایق و عوامل مربوط به دانش آموز:

علاقه یا رغبت از لحاظ تربیتی نقطه شروع فعالیت ها را تشکیل می دهد. برای اینکه تحصیلی چشم گیرتر نسبت به سایر افراد دارند. انگیزش و پیشرفت تحصیلی، علاقه به مطالعه و پیشرفت، ابتدا در آزمایشگاه ­های روانشناسی آغاز گردید و سپس به سازمان­ ها و موقعیت ­های دیگر گسترش یافت. بهتریت انگیزه ­های اجتماعی توسط هنری موری(1938) ارائه شده است. وی اولین کسی بود که مفهوم نیاز به پیشرفت را از طریق کار بر روی گروه کوچکی از افراد بهنجار و با استفاده از روش­ های مصاحبه، پرسش نامه، تحلیل رویا و خاطرات، بررسی زندگی نامه فردی، مشاهده رفتار در جلسات گروهی، تجربه های آزمایشگاهی گوناگون، بررسی واکنش افراد به ناکامی، موزیک و شوخی را به دست آورد. وی نیاز را به عنوان فشار درونی جهت ­داری می ­دانست که تعیین می­ نماید افراد چگونه به دنبال پدیده­ها و اشیاء یا موقعیت­ های مختلف در محیط هستند و چگونه به آنها پاسخ می­دهند تا با ارضاء شدن نیازهای شان فشار درونی­شان را کاهش می­دهند. موری و همکارانش(1938) به تدوین فهرستی از نیازهای انسان پرداختند و آنها را به دو دسته تقسیم کردند:

الف- نیازهای اولیه (فیزیولوژیک) از قبیل نیاز به غذا،آب، هوا، امور جنسی، عمل دفع، اجتناب از درد، حرارت و …

ب- نیازهای ثانویه روان شناختی یا اجتماعی: وی فهرستی از نیازهای روان شناختی یا اجتماعی از قبیل نیاز به پیشرفت به نظم و ترتیب، درک و فهم، پیوند جویی، سلطه­ گری، دنباله روی، استقلال، خود نمایی، آسیب گریزی، اجتناب از سرزنش و .. را شناسایی نمود و اظهار داشت که بسیاری از رفتارها (نه لزوما همه آنها) توسط مجموعه ای از نیازهای فوق کنترل و هدایت می­ شوند و هر فرد را می توان صاحب مجموعه ای مشخص از نیازهای فوق دانست که رفتارش را در جهت ارضای آن نیازها که برای شخصیت اش حیاتی هستند، نیرو بخشنده و هدایت می نماید(به نقل از رجبی،1392).

ج) انگیزه :

اصطلاح انگیزه در زندگی روزانه به معانی وسیع­تر از معنای روان­شناسی به کار می­ رود، زیرا تمام عادتها، محرکه ای خارجی، هیجانها و هدفها را شامل می شود. انگیزه حالت مشخصی است که موجب پیدایش رفتار معینی می شود. به عبارت دیگر، انگیزه عبارت از حالات، شرایط درونی، فیزیولوژیک و روانشناختی فرد است که او را به فعالیت در جهت معین یا برای رسیدن به هدف های خاص وادار می کند. ممکن است انگیزه شکل های گوناگون پیدا کند. از قبیل: احتیاجات، رغبت ها، امیال، گرایش ها … و به هم خوردگی تعادل و در نتیجه یادگیری تنها هنگامی رخ می دهد که فرد عدم تعادل یا تنش دارد و معلم برانگیختگی او را از همین حالاتش در می­ یابد. رسیدن به هدف، این بر انگیختگی را ارضا می کند و در نتیجه حالت تعادل در رفتار دانش آموز و دانشجو پیدا می شود و آرامش خاطر احساس می کند.(شعاری نژاد، 1362، ص374)


[1]- Academic Achievement

[2]- Atkinson

پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین این فایل در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود فایل شماره تماس و پیامک 09214087336 یا آی دی تلگرام @wwwlonoir
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی به همراه …

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی تعداد صفحات : 20 فرمت : docx , word پاورقی و رفرنس دهی استاندارد دارای تحقیقات انجام شده داخلی و …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های عملکرد تحصیلی و پیشرفت …

ادبيات نظري تعریف عملکرد تحصیلی,پيشينه پژوهش عملکرد تحصیلی چیست, پيشينه تحقيق نظر,پيشينه نظري عملکرد تحصیلی دانش آموزان,دانلود مباني نظري …
مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو …

15 آگوست 2018 … مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو). در sp 34صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی …
مبانی نظری پیشرفت تحصیلی – مبانی نظری و پیشینه تحقیق …

19 آگوست 2018 … پیشینه ومبانی نظری پژوهش پیشرفت تحصیلی. توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همرا با منبع …
نمونه فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی …

4 سپتامبر 2018 … جوینده محترم این محصول با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی برای استفاده شما آماده گردیده؛ جهت مطالعه و اطمینان بیشتر …
محصول مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در …

4 سپتامبر 2018 … هموطن ایرانی جهت رفتن به صفحه اصلی دانلود فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) بر روی …
PSR67-پیشرفت تحصیلی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق …

دانلود فایل WORD مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد پیشرفت تحصیلی.
دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت … – ritafile

30 آگوست 2018 … دانشجوی دانشگاهی برای دریافت فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم) و همچنین خواندن …
دانلود مبانی نظری عوامل پیشرفت تحصیلی(فصل 2) – babyfile57

16 سپتامبر 2018 … خرید فایل مبانی نظری پایان نامه ارشد و پیشینه تحقیقاتی عملکرد تحصیلی و پیشرفت تحصیلی(فصل 2) سلام گل قشنگم دانشجوی دانشگاهی …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی …

16 سپتامبر 2018 … خرید اینترنتی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی … اگر موفقیت تحصیلی را معادل با پیشرفت تحصیلی مد نظر باشد به معنی …

درباره نویسنده:

فرستادن دیدگاه

× بستن تبلیغات