× بستن تبلیغات
اکتبر
20
2018

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی
دارای منابع کامل رفرنس دهی منظم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی

دارای منابع کامل

رفرنس دهی منظم

یادگیری خودنظم بخش

یادگیری خود نظم بخش نوعی فرایند ساختاری فعال است که از طریق آن یادگیرندگان اهدافی را برای یادگیری شان تعیین می کنند سپس می کوشند تا شناخت، انگیزش، و رفتارشان را نظارت، تنظیم و کنترل کنند (پنتریج، 2000؛ به نقل از شانک، 2005). این فرایند مستلزم فراگیرانی است که به طور مستقل یادگیری شان را طراحی، نظارت و ارزیابی می کنند. بسیاری از پژوهش های اولیه در مورد خود نظم بخشی ماهیت درمانی دارند که طی آنها پژوهشگران به آزمودنی هایشان آموزش می دادند تا رفتارهایی از قبیل پرخاشگری، اعتیاد و سایر مشکلات رفتاری خود را تغییر دهند (شانک، 2005). با این حال پژوهشگرزان اکنون اصول خودنظم بخشی را برای مطالعه تحصیلی و دیگر شکل های یادگیری از قبیل مهارت های اجتماعی و حرکتی به کار می برند (بوکارتس، پنتریچ و زیدنر،2000؛ زیمرمن و شانک، 2001؛ به نقل از شانک، 2005).

تعاریف و مدل های گوناگونی از یادگیری خود نظم بخش وجود دارد که در آنها سعی شده است که نحوه خود نظم بخشی دانش آموزان در فرایند یادگیری تبیین شود. به طور کلی در این دیدگاه ها بر نقش فعال دانش آموز در فرایند یادگیری تاکید می شود. براساس این نظریه ها، یادگیری چیزی نیست که توسط دیگران برای دانش آموز اتفاق می افتد بلکه آن چیزی است که توسط خود دانش آموز صورت می گیرد. ویژگی های خاصی که اغلب به یادگیرندگان خود نظم بخش نسبت داده می شود مرتبط با باورهای انگیزشی یا نگرش ها، استفاده از راهبردهای شناختی و توانایی فراشناختی شان است. به عبارت دیگر، یادگیرندگان خود نظم بخش دانش آموزانی هستند که از لحاظ انگیزشی، شناختی، فراشناختی و رفتاری برای پیشرفت تحصیلی خود به فعالیت می پردازد. از لحاظ انگیزشی، تصور می شود که یادگیرندگان خود نظم بخش مجموعه ای از باورها و نگرش های انطباقی دارند که تمایل آنان را برای درگیرشدن و پایداری در تکلیف تحصیلی شکل می دهند. برای مثال، دانش آموزان خود نظم بخش گرایش به خود بسندگی دارند، بر افزایش سطح تسلط شان تمرکز دارند و موضوعات درسی را ارزشمند، جالب و مفید می دانند (شانک و ارتمر، 2000؛ ویگ فلد، 1994؛ به نقل از ولترز، 2003). از لحاظ شناختی، یادگیرندگان خودنظم بخش خزانه ای غنی از راهبردهای شناختی دارند و می توانند آنها را با آمادگی و مهارت برای انجام تکالیف مختلف تحصیلی ره کار برند. برای مثال، این دانش آموزان در راهبردهای شناختی یادگیری از قبیل مرور کردن، بسط دادن و سازمان دهی کردن ماهر هستند (الکساندر، گراهام و هاریس، 1998؛ وینشتاین و می یر، 1986؛ به نقل از ولترز، 2003). این دانش آموزان از لحاظ فراشناختی، اندوخته ای بزرگ از دانش فراشناختی درباره راهبردهای یادگیری (به طور خاص) و درباره فرآیند یادگیری (به طور عام) دارند (زیمرمن، 1986؛ بورکواسکی، کار، ریلینگر و پرسلی، 1990؛ پنتریج، ولترز و بکستر، 2000؛ به نقل از ولترز، 2003). آنان قادر به نظارت بر یادگیری و تولید بازخورد درونی درباره پردازش شناختی شان هستند (باتلر و وین، 1995؛ به نقل از ولترز، 2003).

پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین این فایل در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود فایل شماره تماس و پیامک 09214087336 یا آی دی تلگرام @wwwlonoir
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی – مارکت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای …
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره خودنظم دهي – دانلود پروژه دانشجويي

18 آوريل 2018 … مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره خودنظم دهي منابع فارسي و انگليسي دارد. ارجاع و پاورقي استاندارد دارد. رفرنس دهي استاندارد دارد. كاملترين در …
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی – زیپ فایل

19 آوريل 2018 … مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در …
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره خودنظم دهي | جدید بلاگ

Apr 18, 2018 – مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره خودنظم دهي منابع فارسي و انگليسي دارد. ارجاع و پاورقي استاندارد دارد. رفرنس دهي استاندارد دارد. كاملترين در …
دانلود فایل ( مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما) | shima

18 سپتامبر 2018 … دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما بصورت جامع و … فایل مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی سلام.
دانلود فایل ( مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما) | gitadl

18 سپتامبر 2018 … دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما بصورت جامع و … فایل مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی سلام.
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی درباره ابراز و مهار خشم …

20 سپتامبر 2018 … خرید اینترنتی مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی سلامی به سکوت تنهایی مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی …
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی درباره ابراز و مهار خشم …

16 سپتامبر 2018 … مبانی نظری پایان نامه روانشناسی درباره عزت نفس فرمت فايل حاضر doc بوده … مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی سلامی به …
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره خودنظم دهي | .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خودنظم دهی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودنظم دهی خودنظم بخش پیشینه تحقیق خودنظم دهی مبانی نظری خودنظم دهی تعریف خودنظم …
برترین فایل مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره …

هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام،محصول دانلودی +{{مبانی نظری و پیشینه پایان نامه روانشناسی درباره خودنظم دهی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک …

درباره نویسنده:

فرستادن دیدگاه

× بستن تبلیغات