× بستن تبلیغات
اکتبر
20
2018

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت گارانتی بازگشت وجه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 49
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای نظریات و تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

انگیزش:

پژوهشگران همواره از خود می­پرسند، که چرا برخی از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختکوش­تر از دیگران به نظر می­رسند؟چرا برخی از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام می­دهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمی­کنند؟ چرا برخی از دانش­آموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطی­وار را به کار می­گیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانش­آموزانی که می­خواهند ارزش ماده­ی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنی­های محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطه­ی انگیزش و یادگیری بر یافته­های پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش توانایی­های انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، 1389).

انگیزش فرایندی است که باعث می­شود که فعالیت هدفمند راه­اندازی و نچهداری شود(پنتریچ و شانک، 2002) و از رفتارهایی چون آغازگری تکلیف، پایداری، صرف تلاش و کوشش استنباط می­شود. به بیان ساده انگیزش چیزی است که افراد را به پیش رفتن وا می­دارد، در حال پیش رفتن نگه می­دارد و مقاصد را تعیین می­کند و نه تنها برای ترغیب دانش­آمزان با فعالیت­های تحصیلی درگیر می­کند، بلکه برای میزان یادگیری دانش­آموزان از اطلاعات دریافتی نیز مهم است ( اسلاوین، 2006، ترجمه سید محمدی،1389).

چشم اندازهای روانشناختی مختلف انگیزش را از دیدگاه­ها و به شیوه­های متفاوتی بررسی و تبیین می­نمایند. رفتارگرایان بر پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی به عنوان یک سازه­ی کلیدی در تعیین انگیزش فراگیران تاکید می­کنند، اما انسان­گرایان به جای تاکید بر تقویت وتنبیه بیرونی، بر رشد و توانایی­های فردی، احساس شایستگی، خودشکوفایی وآزادی انتخاب تاکید می­کنند و شناخت پرایان منشاء انگیزش را افکار و اندیشه­ها، انتظارات و اهداف می­دانند(بیبانگرد،1386).

تاریخچه جهت­گیری هدف:

مفهوم جهت­گیری هدف در دهه­ی 1980 در نتیجه­ی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعه­ای از تمالیف حل مساله کار می­کردند. در مرحله­ی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان می­توانستند آن­ها را با موفقیت حل نمایند. در مرحله­ی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد. به محض ارایه­ی این مجموعه از مسایل به دانش­آموزان محققان دو الگوی درماندگی توام با رفتار ناسازگارانه را از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها خیلی زود جا زدند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند و احساس اضطراب بر آنان چیره شد به گونه­ای که دست به راهکارهای تصادفی و غیر خلاقانه زدند. در نتیجه به عنوان افراد شکست خورده علاقه¬ای به ادامه فعالیت از خود نشان ندادند. از سویی، گروه دیگر از این کودکان، الگوی سازگارانه و منطقی از خود به نمایش گذاشتند. آن­ها از چالش­ها لذت می­بردند و اطمینان داشتند که می¬توتنند این مسایل راحل کنند و از راهکارهای سازنده و ابتکاری برای حل مسایل استفاده می­کردند. دوک با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شد که کودکان در مواجه با موفعیت­ها و فرصت­های یادگیری اهداف متفاوتی در پیش می­گیرند. عده­ای در پی به نمایش گذاشتن توانایی­هایشان خود و کسب داوری­های مطلوب و اجتناب از مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی دیگران هستند. این افراد اهداف عملکردی را انتخاب می­کنند و هدفشان کسب عملکرد مطلوب است و ممکن است ترس و نگرانی از شکست در تکلیف، آن­ها را به سمت الگوهای پاسخ­دهی نادرست و نامتناسب سوق دهد. برخی دیگر از این کودکان که الگوی پاسخ­دهی مناسب داشتند روی هدف یادگیری مطلب، جهت افزایش دامنه­ی توانایی و معلومات خود تمرکز داشتند. آن­ها اشتباهات و موانع پیش روی خود را به عنوان امر عادی فرایند یادگیری قلمداد می­کردند. به طور خلاصه، دوک به این نتیجه رسید که کودکان در برخورد با فعالیت­ها دو هدف عمده را دنبال می­کنند که یکی از آنها توسعه و بسط توانایی­های خود است. در هنگام مواجه با چالش­ها، اتخاذ هر کدام از این اهداف تاثیر عمیقی در رفتار و عملکرد باقی می­گذارد ( غلامی، 1382).

پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین این فایل در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود فایل شماره تماس و پیامک 09214087336 یا آی دی تلگرام @wwwlonoir
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی – banbriggefile

17 سپتامبر 2018 … دانش پژوه محترم برای دانلود فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی بر روی دکمه دریافت فایل کلیک نمایید …
برچسب: نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی

17 سپتامبر 2018 … دانش پژوه محترم برای دانلود فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی بر روی دکمه دریافت فایل کلیک نمایید …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی – dicfiles97

19 آگوست 2018 … مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی. دسته بندی : مدیریت. فرمت فایل : doc. حجم فایل : 36 کیلو بایت. تعداد صفحات : 21.
پکیج مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی …

26 آگوست 2018 … مشتری گرامی، همکاران ما فایلی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی آماده نموده اند؛ جهت دانلود آنلاین و فوری بر روی دکمه …
دانلود (مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف پیشرفت (فصل دوم)) | gel284

1 آگوست 2018 … دانلود (مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف پیشرفت (فصل دوم)) … دانلود فایل کامل پیشینه پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل دو) شعار …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی – نماشا

21 Mar 2017 – 13 secبرای دریافت فایل ……….مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی …… …..به صورت ورد به ادرس سایت http://yon.ir/sO1Nfبروید.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی – نرم افزار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود. پرداخت و دانلود. مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی. خصوصیات محصول: منابع فارسی و  …
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی – نرم افزار

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی در 21 صفحه در قالب … دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی …
PSR67-پیشرفت تحصیلی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق …

مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد پیشرفت تحصیلی … ها و یا عوامل دیگری دچار سوء کارکرد شود به طوری که نتواند بخشی از اهداف خود را به …
دریافت فایل پیشینه پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل …

16 سپتامبر 2018 … عنوان محصول دانلودی:مبانی نظری تحقیق درخصوص انگیزش پیشرفت … دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف پیشرفت (فصل دوم) – خرید آنلاین و …

درباره نویسنده:

فرستادن دیدگاه

× بستن تبلیغات